Activiteiten

Marijke Habernickel exposeert een aantal van haar schilderijen in De Cacaoboom, Lagedijk 142, Zaandijk. Openingstijden zijn dinsdag t/m zaterdag van 10.30 uur tot 16.30 uur. Toegang gratis.

Van 8 augustus t/m 23 september heeft Wim Habernickel een fotoexpositie in de Cacaoboom, Lagedijk 142, Zaandijk. eopend van dinsdag t/m zaterdag van 10.30 uur tot 16.30 uur.  Toegang gratis.

Twee leden van het Saens Kunst Collectief, Gerdien Biersteker en Thelma den Adel exposeren 4 en 5 februari 2023 inm Zaans Groen, Zeemanstraat54 in Zaandam. Open van 13 tot 17 uur. Toegang gratis.

In februari 2023 mag het Saens Kunst Collectief een aantal van hun werken tentoonstellen in Ecean Guisveld George Gershwinstraat 207 in Zaandijk. Het is een mooie tentoonstellingn en zeker de moeite van het bezoeken waard.

Op 28 januari 2023 stopt de actie voor Kika, die gestart isdoor Emma de Kock. Zij heeft aangeboden om een door haar gemaakt  schilderij bij opbod te verkopen of ee bedrag te sponsoren. De Saense School voor Beeldende Kunst heeft toen aangeboden de opbrengst te verdubbelen en dit bedrag aan KiKa over te maken. Dat kunnen zij volgens Emma goed gebruiken om zieke kinderen beter te maken. Wij kunne u mededelen, dat de opbrengst totaal €.500,- was zodat wij KiKa kunnen blijmaken met €.1.000,-

4 juli 2021 Monet aan de Zaan

Dit jaar wordt gevierd dat Monet 150 jaar geleden naar Zaandam kwam.

De Bullekerk, het Zaantheater en de Filmfabriek willen dit feit herdenken en gezamenlijk op 4 juli a.s. het feest openen. Bij deze 3 locaties wordt een Franse sfeer geschapen, met stokbrood, Franse wijnen, Franse hapjes en Franse muziek.

Om de link met de schilder Monet zichtbaar te maken zoeken wij een aantal mensen die op een van deze locaties van 14.00 uur tot 16.00 uur in de buitenlucht willen schilderen. Het kost niets, je neemt wel je
eigen materiaal mee.

Als afsluiting kunnen we na afloop op het terras van de Bullekerk samen een drankje drinken en verloot Marijke een mooi kunstboek onder de deelnemers.

Als je een vriend of vriendin hebt, die dit ook leuk vindt is die van harte welkom. Voor ezels en krukjes zorgen wij zodat je lekker relaxed kunt zitten. Heb je een hoed neem die mee want als de zon schijnt heb je schaduw.

Laat even weten of je meewilt doen en bel 06 16807659 of mail naar info@saenseschool.nl.

Inloopdagen en open huis

Aan de Hogendijk 21, Zaandam is het Kunsthoisie gevestigd, dat door burgemeester Hamming van Zaanstad werd geopend. Regelmatig worden hier lezingen gegeven en/of open huis gehouden. Let voor verdere informatie op onze nieuwsbrief. Klik hier om u daarvoor aan te melden.

Haar schilderijen zijn er op afspraak te zien en te koop. Voor kleinere groepen verzorgt ze workshops en korte cursussen. Momenteel worden in verband met Corona geen lessen gegeven.

Start Saense School voor Beeldende Kunst

Op 4 november 2015 heeft zij de Saense School voor Beeldende Kunst opgericht waarin naast de 2-jarige opleiding  ook de sinds september 2020 gestarte 1-jarige opleiding en diverse bijzondere technieken zijn ondergebracht. Deze lessen worden gegeven in de Bullekerk.

Nieuwe activiteit: Art op wielen

Onder de vleugels van de Saense School hebben Thelma den Adel, Gerdien Biersteker en ik een nieuwe activiteit opgezet: Art op wielen. Volg ons op Instagram en Facebook.

De bedoeling is om onze werken betaalbaar en bereikbaar te maken voor iedereen. Zij komen, als Corona het toelaat, graag naar u toe.

Werken in opdracht

Ik vind het erg leuk om in opdracht te schilderen. Bijvoorbeeld een verjaardagscadeau voor een slechtziende 100-jarige mevrouw. Bloemen in reliëf.

Of voor een dame die haar tandarts wilde bedanken na een 2-jarige behandeling.

Verhuizing Atelier Marijke

In september 2020 is Atelier Marijke verhuisd naar Parkstraat 68 in Zaandam, waar zij bij de Stichting Studio atelier 11 heeft gehuurd. Hier krijgt Art with a story een gezicht en worden de privélessen gegeven. Ook kunt u hier uw eigen tentoonstelling organiseren. Nieuwsgierig naar deze mogelijkheden en wil je eens komen kijken? Bel dan even naar mij 06-16807659. De koffie staat klaar.

Tot slot

Haar schilderijen zijn op afspraak te bekijken en te koop,. Voor kleine groepen verzorg ik ook workshops en korte cursussen.

Corona

In verband met de coronamaatregelen kunnen voorlopig geen groepsactiviteiten plaatsvinden. Voor overige activiteiten kunt u contact met mij opnemen.

Scroll naar top